File:L03 216 Hst Dresden Hbf Nord, ET 2917.jpg

From Wikimedia Commons, the free media repository
Jump to navigation Jump to search

Original file(6,529 × 4,353 pixels, file size: 5.98 MB, MIME type: image/jpeg)

Captions

Captions

Add a one-line explanation of what this file represents

Summary[edit]

Description
Deutsch: Ein NGT DXDD in Einrichtungsbauart, er verkehrt auf der Linie 3 und fährt nach Coschütz, Nachschuss. Die Strecken der Linien 2 und 3 wurden als erste durchgehend auf einen Gleisabstand von drei Metern gebracht und sind damit für den Einsatz der Wagen mit einer Breite von 2,65 m profilfrei. Durch das seitliche Einziehen der Seitenwände im unteren Bereich sind die Wagen mit den bisher üblichen Bahnsteigen einsetzbar und das Netz bleibt mit allen Wagen befahrbar.
Die Züge der Linien 2 und 3 halten an den Haltestellen Hauptbahnhof Nord und Hauptbahnhof
Date
Source Own work
Author Falk2

Licensing[edit]

w:en:Creative Commons
attribution share alike
This file is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
You are free:
  • to share – to copy, distribute and transmit the work
  • to remix – to adapt the work
Under the following conditions:
  • attribution – You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • share alike – If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same or compatible license as the original.

File history

Click on a date/time to view the file as it appeared at that time.

Date/TimeThumbnailDimensionsUserComment
current00:37, 15 January 2024Thumbnail for version as of 00:37, 15 January 20246,529 × 4,353 (5.98 MB)Falk2 (talk | contribs){{Information |Beschreibung=Ein NGT DXDD in Einrichtungsbauart, er verkehrt auf der Linie 3 und fährt nach Coschütz, Nachschuss. Die Strecken der Linien 2 und 3 wurden als erste durchgehend auf einen Gleisabstand von drei Metern gebracht und sind damit für den Einsatz der Wagen mit einer Breite von 2,65 m profilfrei. Durch das seitliche Einziehen der Seitenwände im unteren Bereich sind die Wagen mit den bisher üblichen Bahnsteigen einsetzbar und das Netz bleibt mit allen Wagen befahrbar.<br/> D…

File usage on other wikis

The following other wikis use this file:

Metadata